Beginnerscursus EHBO

Doel: opleiden tot het officiële EHBO-diploma van het Oranje Kruis, zodat je in staat bent in voorkomende gevallen adequaat te handelen.

Inhoud van de lessen
De 5 basispunten van de EHBO, algemene kennis van het menselijk lichaam, stoornissen in de vitale functies, wondverzorging, shock, brandwonden, botbreuken, kneuzing, oogletsels, vergiftiging, letsels door koude en door warmte, vervoer van gewonden  etc.

Methodiek
Theorie wordt behandeld en verduidelijkt met praktijkvoorbeelden. Uiteraard wordt er veel praktijk gedaan:
– Groepsgewijs wordt bijvoorbeeld verbandleer geoefend.
– Reanimatie wordt geoefend op de poppen en de AED-trainer.

Met ondersteuning van leden van de LOTUS vereniging  (landelijke organisatie tot uitbeelding van slachtoffers) wordt geoefend in de eerste hulp in steeds verschillende situaties.

Duur van de opleiding
Ongeveer 10 à 12 lesavonden van twee uur. Het exacte aantal avonden is afhankelijk van de groepsgrootte.

Kosten
De totale opleiding inclusief lesmateriaal, Oranje Kruisboekje, examen en diploma kost € 205,00 (tarief 2016). Na diplomering ben je  voor de rest van het betreffende  kalenderjaar lid van de algemene EHBO vereniging Zwolle.

Inhoud van de lessen

Methodiek
– Groepsgewijs wordt bijvoorbeeld verbandleer geoefend.
– Reanimatie wordt geoefend op de poppen en de AED-trainer.

Duur van de opleiding

Kosten
De totale opleiding inclusief lesmateriaal, Oranje Kruisboekje, examen en diploma kost € 205,00. Na diplomering ben je  voor de rest van het betreffende  kalenderjaar lid van de algemene EHBO vereniging Zwolle.

Meld je hier aan! Mail naar alg.ehbo-zwolle@hotmail.com

Vergoeding
Wist u dat de meeste aanvullende zorgverzekeringen de cursus geheel of grotendeels vergoeden? Vraag er naar bij uw verzekeraar, of kijk bij uw verzekeraar in het vergoedingen overzicht onder “preventie”.

Start data
De opleiding kan elk moment starten zodra er minimaal 5 deelnemers zijn. Cursusdata in overleg.

Meld je hier aan! Mail naar alg.ehbo-zwolle@hotmail.com